The next day - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Curacao-2015 - WaarBenJij.nu The next day - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Curacao-2015 - WaarBenJij.nu

The next day

Door: Zoë

20 Juli 2015 | Curaçao, Curaçao

Ik werd vanochtend wakker om 08:00 uur (14:00 in NL) en ik hoorde al geplons in het zwembad. Ruben bleek al wakker te zijn en sprong er in met een harde ‘GOEDE-plons’. Voor ontbijt had Marcel eitjes met spek gebakken en Erik had koffie gezet. Lekker ontbijt! De rest van de ochtend was het gewoon een beetje wakker worden en relaxen. Kinderen (en Marcel) een beetje gezwommen. Daarna was het plan om naar Willemstad te gaan, boodschappen te doen en naar Charlotte gaan voor een matras voor Romy (die lag op een heel hard matras en had dus weinig tot niet geslapen). Rond het middaguur vertrokken we en hebben lekker een beetje van het eiland gezien. Eenmaal dichtbij de hoofdstad keken we onze ogen uit. Al die mooie, kleurrijke huistjes en natuurlijk de pondjesbrug. Ik schreeuwde al helemaal ‘kijk! Dat herken ik nog!’. Vervolgens reden we een rondje in otrabanda (een deel van Willemstad) en Maria en ik hadden een hevige discussie welk deel nou Otrabanda was, en welk deel nou punda was. We reden uiteindelijk in Otrabanda en moesten over een grote brug die uitkijkt op Willemstad. We parkeerden de auto’s en liepen een beetje rond langs de floating market. Al dat verse fruit!! Maar toen kwamen er opens druppels uit de lucht vallen. Jawel, het begon te regenen en veel ook. Het was wel warme regen, maar alsnog….Op een gegeven moment (na de regen) kwamen we uit bij een deel waar allemaal leuke restaurantjes langs het water liggen. Met uitzicht over de pondjesbrug!! We kozen een leuke uit en gingen zitten. We bestelden onze drankjes en ons eten en genoten vervolgens van het mooie uitzicht. Toen kwamen onze drankjes, nou, bijna alle drankjes. Die van Romy kwam wat later, die van mij nog iets later en die van Frency zelfs nog later. Dit was hetzelfde met het eten. In het begin kwamen er 3 gerechten en vanaf dat punt kwam er telkens 1 gerecht. Iedereen die nog niet gegeten had zat dus telkens te kijken hoe 1 iemand zat te eten. Best irritant. Daar bovenop waren sommige gerechten helemaal niet zo lekker. Dat moeten wij dan weer hebben, hè: Een slecht matras, regen en ook nog al dat gedoe met het eten. Al met al was het wel een leuke dag en we hebben het afgesloten met een gezellige BBQ! Mooie afsluiting van de eerste vakantiedag!
Stay tuned voor meer vakantie news!!!!!

Dikke kus uit Curaçao, dushiiiiiiiis <3
~Zoë

• 21 Juli 2015 - 15:29

Wilna:

Leuk die verhalen, en de foto's ook.
    Mooi huis van Marion en Anton, heerlijk met zo'n zwembad.
    Lekker genieten daar, aan het weer zal het niet liggen.
    dat is hier wel wat minder.
    Gr wilna