Zoektocht "vissershaven" Westpunt voltooid - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Curacao-2015 - WaarBenJij.nu Zoektocht "vissershaven" Westpunt voltooid - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Curacao-2015 - WaarBenJij.nu

Zoektocht "vissershaven" Westpunt voltooid

Door: Maria

25 Juli 2015 | Curaçao, Curaçao

Vandaag is Erwin bijtijds van huis vertrokken om middels een duik van 20+ meter diep de schoonheid van de onderwereld te aanschouwen. De rest van ons heeft een zware dag gehad in en rond de villa. De zon was warm, het zwembad water lauw en toch verfrissend en het water uit de koelkast verfrissend. In de middag is een deel van het vakantiegezelschap, dat wil zeggen de volwassen (op Erwin na)en Chloe, richting Westpunt gereden om in haven van Playa Forti verse vis te halen. Deze keer wisten we waar we moesten zijn en werd ons oeverloos rondtoeren( wat overigens geen straf is op dit mooie eiland) bespaard. Playa Forti blijkt een prachtige baai te hebben met een kiezelstrandje. Chloë inspecteerde de omgeving om te verkennen waar zij haar sprong van 12½ meter van de rotsen af het water in wil gaan ondernemen. De rest haakt wegens hoogtevrees, watervrees en andere vrezen af. We vonden de vis die we zochten: twee indrukwekkende Barracuda's een nog grotere mogelijke Bonito, gezamenlijk meer dan 4 kilogrammetjes zwaar, en lieten deze op kundige wijze voor ons schoonmaken en in mootjes hakken. De schubben en visspatten vlogen ons om de oren. s' Avonds heeft onze meesterkok Marcel deze op heerlijk wijze bereid en begeleid door brood, pasta en sla geserveerd. Het was weer uit de kunst. De dag werd afgesloten met een spelletje en een goed boek.

• 27 Juli 2015 - 18:46

Bernadine:

Heeft ze echt van zo hoog gesprongen ???? Dapper !!!!!

• 27 Juli 2015 - 23:33

Nee, nog niet... Maar ze wil er wel voor gaan deze week.
    Stay tuned...
    Grtjs,