Down Under in Porto Marie - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Curacao-2015 - WaarBenJij.nu Down Under in Porto Marie - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Curacao-2015 - WaarBenJij.nu

Down Under in Porto Marie

Door: Zoë/romy

30 Juli 2015 | Curaçao, Curaçao

woops! een dag te laat (ssssssh). Maar we hebben deze donderdag in twee groepen ons ding gedaan. De ene groep (Erik, Astrud, Chloë, Erwin en ik) zijn wezen duiken in Porto Marie, terwijl de andere groep (Marcel, Maria, Romy, Ruben en Frency) naar Willemstad ging om te shoppen. Ik ben zelf niet mee geweest naar Willemstad, dus ik kan alleen maar vertellen over het duiken. we moesten vrij op tijd weg vanwege reservering van het duiken (rond 11 uur). Daar aangekomen kregen we een uitleg over alle verschillende regels tijdens het duiken. Onze instructeur Luiz vertelde ons duidelijk de do's and don'ts van het duiken en na een (vrij lange) uitleg konden we uiteindelijk one duikgear aandoen. En dat was een hoop! een wetsuit, een vest met ademautomaat etc, gewichten, schoenen, flippers, duikbril en natuurlijk de oh zo zware duikfles... Er ging ook een meisje mee om onze ervaring op film vast te leggen, dus in totaal waren we met zijn zevenen. het was in het begin een beetje wennen, zo door je mond ademen (en de droge keel), maar na een tijdje was dat allemaal vergeten. Al die mooie vissen!! Op een gegeven moment dreef er een schaduw over ons heen en ik keek omhoog uit nieuwsgierigheid. WAAT! Is dat een orka!? Maar nee.... het was een boot. Voor de rest was het allemaal mooi. Leuk visjes kijken, lekker rustig door het water zweven. Na ongeveer 40 minuten kwamen we weer terug bij de kust en konden we ons weer omkleden. Na de video gekeken (en gekocht) te hebben gingen we (laat) lunchen bij het terrasje. lekkerste garnalen. ooit! Verder die dag genikst, maar in de avond zijn we naar de buurvrouw geweest om te eten. En nee, niet de buurvrouw die naast ons woont. Nee, nee, restaurant de Buurvrouw. Heel lekker en gezellig met zijn allen gegeten en daarna (heeeeel moe) naar het huis. een geslaagde dag, maar helaas.... Het zit er bijna op.... Ik moet zeggen dat ik helemaal geen zin heb om naar huis te gaan.

Veel kusjes uit het warme Curaçao!
-xxx-
Zoë

De andere groep ging zoals gezegd op pad om te shoppen en een kettinkje om te ruilen. De eerste stop was in Chinatown.....: een soort warenhuis met meerdere verdiepingen met o.a de zeer chineese winkels Xenos, Lidl en een soort Action.Alles kon je er krijgen van speelgoed tot slaapkamerspullen, van kookspullen tot toiletartikelen, back to school spullen enz....voor een appel en een ei !!! Daarna doorgereden naar de Dolphin Academy voor de omruilactie. Helaas dat is niet gelukt....het kettinkje was er niet meer en dus kregen we geld terug en hoefden we niet te betalen voor t parkeren. Hierna weer terug naar Willemstad daar zijn we naar een soort van marktje geweest waar je allerlei spulletjes kunt kopen. Daar liepen Frency en ik door en was Marcel in paniek omdat die ons niet meer zag en daar na hebben we bij een McCafe geluncht. Daarna zag Frency een Anime winkel en ging helemaal los. Daarna gingen we terug naar
huis /villa en dook ik het zwembad in en hebben we op de anderen gewacht. Zodat we samen konden gaan eten, zie verhaal Zoë.

Groeten uit Curacao
xx