Het eigenlijke reisdoel - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Curacao-2015 - WaarBenJij.nu Het eigenlijke reisdoel - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Curacao-2015 - WaarBenJij.nu

Het eigenlijke reisdoel

Door: Astrud

31 Juli 2015 | Curaçao, Curaçao

Na de introductie duik begint de volgende dag altijd rustig aan....
En natuurlijk hebben we ook een doel van deze vakantie.....en vandaag is die dag.
Ook nu hebben we verdeelde groepen: de dames, te weten Zoë, Chloë, Frency, Maria en ik gaan shoppen in Willemstad.....er moeten tenslotte nog een paar souvenirs worden gescoord en Frency wil dolgraag het Anime winkeltje laten zien aan Zoë. Erwin heeft nog een duik gereserveerd om 15 uur bij Porto Marie en de rest blijft in de villa. De afspraak is dat wij dames rond 17 u ook bij Porto Marie verschijnen.....

Dus met zijn vijven naar Willemstad, auto in de parkeergarage en slenteren maar..... Frency geeft duidelijke aanwijzingen waar ze het winkeltje heeft gezien en al shoppend lopen we richting dat winkeltje. Zodra Zoë en Frency voet zetten in het winkeltje zijn ze voorlopig daar niet meer weg te krijgen. Het voorstel wordt: jullie krijgen een half uur en wij zitten bij de McCafe ( Maria, Chloë en ik) . Ook geen straf want we hadden al zin in koffie......dus espresso, cappuccino frappe oreo en een lattae vanille en 2 cheesecakes later zitten we op de dames te wachten. Na ongeveer een half uur later en belangrijke inkopen rijker komen de dames ons opzoeken en nemen ze ook een cappuccino frappe oreo en strawberry.
Vervolgens lopen we nog even langs een markthal waar verschillende snuisterijen te koop zijn en waar ook nog t een en ander wordt buitgemaakt.
De laatste stop is een souvernirwinkel waar nog t shirts worden gescoord en sleutelhangers.

Een blik op de klok vertelt ons dat we 17 u niet gaan halen....maar t zal ongeveer 20 minuten rijden zijn.
Helaas komende vanaf de andere kant rijden we ook nog verkeerd. Even vragen aan een local :" dat kan niet, je kunt niet verdwalen op Curacao, daarvoor is het eiland te klein" maar de aardige man wijst ons wel meteen de goede weg. Dus om 17.45 zijn we bij de rest....die ons opwachten aan de bar. We drinken even met zijn allen wat en dan is het moment toch echt aangebroken.

We lopen samen de pier op en bij het water laten Erwin en Zoë Petra's as uit hun handen wegblazen. Vervolgens blijven we daar nog staan, iedereen met zijn eigen gedachten.

Dan wordt t tijd om naar Cas Abou terug te gaan...
Nog 2 nachtjes en dan zit de vakantie erop....